Aankomende wedstrijden

MRT
Winterserie Finalerace

SEP
Flyer pursuit race (voorlopige datum)

Zeilwedstrijden | WSV Helius

Winterserie 31 Jan 2020

Wedstrijdzeilen

Welkom bij de wedstrijdcommissie van WSV Helius,

Bij WSV Helius draait alles om passie en plezier op het water. Onze onderlinge wedstrijden op het prachtige Haringvliet in Zuid-Holland onderscheiden zich door het enthousiasme en de sportiviteit van de deelnemers. Of je nu een ervaren wedstrijdzeiler bent of net begint met wedstrijdzeilen, bij WSV Helius ben je van harte welkom.

Onze wedstrijdcommissie organiseert jaarlijks terugkerende evenementen zoals de winterserie en de Zware Bakken Race, maar ook diverse andere wedstrijden, waaronder het gezamenlijke havenkampioenschap met onze buurverenigingen. Onze wedstrijden staan open voor zowel leden als niet-leden van WSV Helius.

Blijf op de hoogte van onze activiteiten en wedstrijden door regelmatig onze kalender te raadplegen. We kijken ernaar uit je te verwelkomen op het water!

De Wedstrijdcommissie

Heb je vragen, stuur ons een e-mail

Meer informatie over het Havenkamioenschap

Meer informatie over de Magic pursuit race

Meer informatie over de Zware Bakken Race

Meer informatie over de winterserie

Meer informatie over de Flyer persuit race

Zeilserie 2024-2025

Heliuslogo

Helius Havenkampioenschap

Op zaterdag 24 augustus 2024 nodigen WSV Haringvliet, WSV Hellevoetsluis en WSV Helius u uit voor het jaarlijkse Havenkampioenschap. Dit evenement biedt races voor drie ervaringsniveaus: beginners, gevorderden en ervaren wedstrijdzeilers. Het programma begint om 09:30 uur bij WSV Helius met een palaver, gevolgd door wedstrijden onder het SW-handicapsysteem en afgesloten met een prijsuitreiking, borrel en BBQ bij WSV Hellevoetsluis. De individuele kampioen wordt bepaald in een speciale Optimistenwedstrijd. Deelname is exclusief voor leden en inschrijven kan tot 20 augustus 2024 om 17:00 uur. Mis deze kans niet en schrijf je in!

378526103-746513077486291-8311902151836489838-n

Magic pursuit race

Op zaterdag 14 september 2024 organiseert onze watersportvereniging een unieke Pursuit Race, waarbij je kunt zeilen tegen het legendarische schip Magic, gebouwd in 1982 en beroemd uit de America's Cup. Het programma begint om 10:00 uur in ons clubhuis ’t Havenhoofd en omvat een wedstrijdbespreking, de start van de race om 11:30 uur, gevolgd door de finish om 16:00 uur. Om 17:00 uur is er een prijsuitreiking en een presentatie over de geschiedenis van de Magic door Brent Biesheuvel, en de dag wordt afgesloten met gezamenlijk eten en borrelen om 18:30 uur. Geïnteresseerd in deelname of bezoek? Neem contact met ons op via de website.

magic

Zware Bakken Race

Op zondag 13 oktober 2024 organiseert WSV Helius de jaarlijkse Zware Bakken Race, open voor alle kajuitzeiljachten behalve multihulls en open boten. Er zijn drie categorieën met prijzen: de Precisieprijs, Consistentieprijs, en Snelheidsprijs. De top drie in elke categorie krijgt een aardigheidje, en de algehele winnaar ontvangt de prestigieuze "Albert Koa" wisselbokaal. Na de prijsuitreiking volgt de legendarische "Zware Bakken Hap". Inschrijven kan tot en met woensdag 9 oktober 2024. Doe mee en geniet van een spannende en gezellige dag op het water bij WSV Helius!

beerenburgrace-2022

Winterserie Zeilwedstrijden 2024/2025

Van oktober tot maart organiseren we maandelijkse zeilwedstrijden. Doe mee aan losse races of strijd voor de serie-overwinning.

Programma:
09:30: Inloop
10:00: Palaver
11:20: Start
15:00: Finish
16:00: Uitslag

Wedstrijddagen:
27-10-2024: Herfstrace
17-11-2024: Winterrace
15-12-2024: Kerstrace
19-01-2025: Nieuwjaarsrace
16-02-2025: Voorjaarsrace
16-03-2025: Inhaaldatum
30-03-2025: Finale

Na elke wedstrijd is er een prijsuitreiking en een daghap in het clubhuis vanaf 15:00 uur. Alle zeilers en liefhebbers zijn welkom.

Inschrijven:
Aanmelden via de website. Mis deze kans niet om te zeilen in de winter en deel uit te maken van onze zeilgemeenschap!

img-2800

Flyer pursuit race

Kom naar WSV Helius op het weekend van 6 september 2025 en beleef een unieke zeilervaring met het legendarische Nederlandse wedstrijdjacht, de Flyer!

Programma:

Zaterdag 6 september:
Vanaf 09:00 uur: Flyer ligt aangemeerd aan de D-steiger voor bezichtiging.
12:00 uur: Start van de Pursuit Race met de vaste bemanning van de Flyer en jeugdzeilers van Jeugdzeilen Hellevoetsluis.
Na de race: Prijsuitreiking en presentatie door schipper Gerard over de terugkeer van de Flyer naar Nederland.
Avond: Gezellig samenzijn met eten en drinken in het clubhuis.

Zondag 7 september:
Hele dag: Flyer beschikbaar voor bezichtiging.
Tochten: Flyer maakt tochten met gasten; inschrijven mogelijk.

Deelnemen of Bezoeken?
Meld je aan via de website. Mis deze kans niet om deel uit te maken van deze bijzondere zeilervaring en leer meer over Nederlandse zeilhistorie. We zien je graag bij WSV Helius!

flyer-one